ולטר ראוף- הנאצי שהוטל עליו להשמיד את יהודי א"י

6082

עמיתנו מהמיזם הבינלאומי "רגעים היסטוריים" בפינטרסט הביאו לידיעתנו כי היום חל יום הולדתו ה109 של אחד מגדולי הפושעים הנאצים בהיסטוריה , ולטר ראוף.

אז מתוך סקרנות ביקשנו לבדוק מי הוא ולטר ראוף , והנה הממצאים :

ולטר ראוף (גרמניתWalter Rauff‏ ) ; 19 ביוני 1906 – 14 במאי 1984), פושע מלחמה נאצי, ממציא שיטת "משאיות הגז" אשר קדמה לשיטת ההמתה בתאי גזים, ויושמה בקנה מידה חלקי בשנת 1941 בזמן השואה.

ראוף החל את הקריירה שלו בחיל הים, אך פוטר משם בעקבות שערורייה בה היה מעורב. הוא גויס על ידי ריינהרד היידריך ל-SD ולאחר מכן הצטרף ל"מנגנון הביטחון הראשי של הרייך", RSHA, מחלקה של ה-SS, שנוסדה על ידי היינריך הימלר בשנת 1939. במסגרת זו היה מעורב בהמצאת "משאיות הגז", משאיות אשר צינור המפלט שלהן חובר לתא אטום, ושימשו מעין תא גזים נייד, אשר שימש להשמדת יהודים, נכים ואחרים שנועדו להשמדה במסגרת המדיניות הנאצית של רצח עם. במשאיות אלו נעשה שימוש חלקי בשנת 1941 ובתחילת שנת 1942 בטרם החל הרצח באמצעות תאים נייחים. מעריכים כי מאתיים אלף אנשים נרצחו בצורה זו.

rauf gas chamber truck

בשנת 1942 נקרא ראוף לאתונה, שם הועמד בראש קבוצה של 24 אנשים שכונתה "איינזצגרופה אגיפטן" (עוצבת מבצע -מצרים) שמטרתה הייתה השמדת יהודי ארץ ישראל, בשיטות המוכרות מפעולת האיינזצגרופן במזרח אירופה, במקרה של כיבוש הארץ על ידי כוחותיו המתקדמים של הגנרל ארווין רומל. עם התבוסה הגרמנית בקרב אל עלמיין השני בא סופה של תוכנית זו. ראוף הועבר לתוניסיה, והועמד שם בראש איינזצקומנדו של ה-SD שמטרתו הייתה רדיפת יהודי צפון אפריקה.

ולטר ראוף ויהודי טוניסיה

האיש שהגה את משאיות הגז, מעין מכונות השמדה ניידות, ומי שיזם את סימונם של יהודי תוניסיה בטלאי צהוב – כתב יומן שנחשף כעת, ושופך אור על תקופת הכיבוש הגרמני בתוניסיה מ-17 בנובמבר 1942 ועד מאי 1943. המחבר, וולטר ראוף, היה איש אס-אס בכיר ואחד משלושת הנציגים הגרמניים שניהלו את תוניסיה באותה עת.

"יומנו" של ראוף הוא אוסף של דו"חות ודיווחים יום-יומיים שהעביר מתוניסיה למטה הגסטאפובגרמניה ובהם תיאר את המתרחש בה. במהלך השנים שחלפו התגלגל היומן לארכיון בלונדון, ולאחרונה אותר על ידי מרכז התיעוד על יהודי צפון אפריקה במלחמת העולם השנייה , ותורגם לעברית.

מקור וקרדיט : ynet יומנו של קצין אס-אס בתוניסיה: "נתתי פקודה לסמן בטלאי צהוב .

rauf small 1

לקראת סוף המלחמה נשא ראוף דרגת שטנדרטנפיהרר (מקביל לאלוף משנה) של האס אס. משנת 1943 שימש בתפקידים שונים בצפון איטליה וניסה להתחבב על בעלות הברית כאשר היה בעל תפקיד בכניעת הנאצים באיטליה. בדצמבר 1946 נמלט ממחנה שבויים אמריקני, והסתתר במנזרים, כפי הנראה כשהוא זוכה להגנת הבישוף אלויס הודאל. בשנת 1948 גויס למודיעין הסורי ושהה כשנה בדמשק עד שחילופי משטר הסירו את חינו בעיני השלטונות. ישנם דיווחים לפיהם היה מעורב ברדיפת יהודים בסוריה. מסמכי CIA מגלים כי ראוף הועסק, לאחר עזיבתו את סוריה, בסוף שנות ה-40 על ידי המודיעין הישראלי שקיבל ממנו מידע על סוריה וסיפק לו את המסמכים הנחוצים לבריחתו לדרום אמריקה. בשנת 1993 סיפר שלהבת פריאר כי גייס את ראוף ברומא וקיבל ממנו מידע בתמורה לאשרת שהייה באיטליה והסדרת הפלגתו מגנואה‏[1]

לאחר עזיבתו את סוריה השתקע באקוודור ולאחר מכן בצ'ילה. על פי דו"ח של ה-CIA ייתכן ששירת את המשטר הצ'יליאני. מכל מקום, משטרו של אוגוסטו פינושה, סירב לבקשות להסגירו. בדצמבר 1962 נעצר לאחר שגרמניה ביקשה להסגירו, אך בית המשפט העליון בצ'ילה שיחרר אותו לאחר חמישה חודשים. בשנת 1972ניסה הנשיא סלבדור איינדה להסגירו לגרמניה, לבקשת מכון שמעון ויזנטל. גם ניסיון זה נתקל בסירוב בית המשפט העליון בצ'ילה. לאחר שהבין כי עלו על עקבותיו, נעלם ראוף למספר שנים, ונתגלה על ידי יוצר הסרטים התיעודיים ויליאם במיסטר בשנת 1979. במיסטר ראיין את ראוף ארוכות, ויצר את הסרט "הצייד והניצוד" שהוצג בארצות הברית בשנת 1981, ואף זכה לפרס אמי.

ראוף מת מוות טבעי בשנת 1984.

rauf 2

מקורות המידע

ולטר ראוף – ויקיפדיה

האיש שלנו בדמשק – כללי – הארץ

Walter Rauff – Wikipedia, the free encyclopedia

 ולטר , ראוף – Yad Vashem

הגעת ולטר ראוף לתוניס – יד יצחק בן-צבי

משאיות גז

ynet יומנו של קצין אס-אס בתוניסיה: "נתתי פקודה לסמן בטלאי צהוב …

רדיפת הנאצים את יהודי תוניסיה 1943-1942

Walter Rauff On Use of Gas Vans | Jewish Virtual Library

SS Colonel Walter Rauff: West German Intelligence Protected

Inside the diary of SS officer known as gas chamber ..

 

 

 

3
· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *