המרדף  אחרי אוקטובר האדום – הסיפור האמיתי

4712

היום לפני . ב13 ביולי 1976 החל  בבית משפט צבאי סובייטי משפטו של ולרי סבלין ,  קצין חיל הים הסובייטי באשמת מרידה שהוביל בקרב קציני האונייה שלו .

טום קלנסי שכתב את הספר " המרדף אחרי אוקטובר האדום"  שמע ממקור כלשהו ( המרידה של ולרי סבלין לא התפרסמה עד שנת 1990 במערב) . במידה מסוימת  הדמות שבנה  טום קלנסי בספר ובסרט "המרדף אחרי אוקטובר האדום"  התבססה על דמותו האמיתית של קפטין ולרי סבלין שהוצא להורג בברה"מ ב1976- .

קפטין ולרי סבלין שהיה לניניסט אדוק וקצין כריזמטי בחיל הים הסובייטי הצליח לכלוא את רב החובל של ספינת הטילים הסובייטית בתאו , לשכנע את חבריו הקצינים להתקומם , לצרף ספינות סובייטות נוספות שהיו באותו אזור ולנוע ממפרץ ריגה לכיוון לנינגראד בברה"מ במטרה לחולל מחדש מהפכה לניניסיטית.

Valery_Sablin 2

ספינת המלחמה הסובייטית עליה השתלט היתה פריגטה בשם   Storozhevoy אשר הייתה מצוידת וחמושה בעשרות משגרי טילים לטווחים בינוניים ורחוקים. אחד האלחוטנים שנכלאו ע"י הקצינים המורדים בספינה הצליח להשתחרר מהתא בו נכלא ולשדר קריאות לעזרה למטה הצי הסובייטי.

הסובייטים שיגרו מייד מאות מטוסים מפציצים ואוניות מערכה לעבר הפריגטה המורדת. הפרגיטה המורדת נפגעה קשות והקצינים המורדים נאלצו להיכנע כאשר כולם פצועים.  לאחר תקופת החלמה , העמידו הסובייטים את כל הקצינים למשפט צבאי  וקפטין ולרי סלין נדון למוות והוצא מייד להורג.

כאמור, הסובייטים עשו מאמצים רבים להסתיר את ההתקוממות גם ברוסיה וגם במערב ורק בשנת 19885 דלף המקרה למערב והגיע לאוזניו של הסופר טום קלנסי .

מקורות המידע

Soviet frigate Storozhevoy – Wikipedia, the free encyclopedia

Valery Sablin – Wikipedia, the free encyclopedia

המרדף אחר אוקטובר האדום – ויקיפדיה

hunt conary

5
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *