המנהרות של צפון קוריאה

6585

tunnel4-1  north korea

מקור וקרדיט : דף הפייסבוק : היסטוריה גדולה, בקטנה.

"ב-15 בנובמבר 1974, במהלך פטרול שיגרתי של יחידה בצבא הדרום קוריאני הבחינו החיילים במה שנראה כעשן מגיח מתוך חלקת דשא בצדו הדרומי של האזור המפורז- אזור החיץ המפריד את שני חלקי המדינה. בעוד החיילים מנסים לברר מהו מקור העשן, נפתחה במפתיע אש ממכונות הירי מצפון, ולחיילים לא נותר אלא להימלט.

בדיקות נוספות במקום איששו את החשש: מתחת לחלקת הדשא גילו הדרום קוריאנים מנהרה אימתנית הסלולה לאורכו של האזור המפורז. מומחים בצבא האמריקני הגיעו למסקנה שרק במנהרה הראשונה שהתגלתה, הקטנה משמעותית ממנהרות אחרות שהתגלו בהמשך, יכול 'המנהיג הדגול' של צפון קוריאה לדחוס בפקודה אחת כאלפיים חיילים שטופי מוח, ולאחר שאלו יגיחו מאחוריי קווי ההנהגה של הדרום- להמשיך ולהזרים בין 500 ל-700 חיילים נוספים בכל שעה.

בעזרת מידע יקר ערך שהעביר בכיר צפון קוריאני שערק לדרום, העריכו האמריקנים שמספר המנהרות המוכנות והמתוכננות מגיע ל-22. שני הכוחות (האמריקנים והדרום קוריאנים) עמלו לפתח במהרה דרכים חדשניות ומתוחכמות להילחם באיום החדש: המנהרות שזוהו נוטרלו על ידי חומרי נפץ, ובכדי לטפל במנהרות שטרם זוהו הוזזו עשרות עמדות צבאיות דרומה, הוגברו הפטרולים לאורך הגבול ונפרשו בצדו הדרומי של האזור המפורז מאות מצלמות ומכשירי האזנה סיסמיים.

בשורות רעות בשביל 'המנהיג הדגול' קים איל-סונג כי המסכן היה צריך לנטוש בשל כך את חלום הפלישה התת-קרקעית. וכאילו שהמצב לא היה גרוע מספיק: קריסת ברית המועצות ב-1991 הביאה את צפון קוריאה לאבד את אחת משתי הספונסריות העיקריות שלה, מה שכמעט והביאה אותה לקריסה כלכלית בעצמה. כל המומחים העריכו שעכשיו, לאחר מעל 40 שנות שלטון קומוניסטי, המדינה תהיה חייבת להיפתח לעולם ולשנות את אופייה האולטרה טוטליטרי. אבל כמו תמיד, לצפון קוריאנים היו רעיונות אחרים. במקום לקבל נורמות חדשות ולקדם רפורמות כלכליות, חברתיות ופוליטיות מאיימות, הם החליטו להישאר עם המוכר והידוע. ולמזלם, לידע הייחודי שלהם בלוחמת מנהרות נוצר לפתע ביקוש רב.

tunnel start 1

פחות או יותר באותו הזמן: שנות ה-90 של המאה הקודמת, מעל לגבולה הצפוני של מדינה קטנה אחרת- למודת מלחמות לא פחות, ביקש ארגון עוין אחד לנצל את נחיתותו הצבאית ולהפוך אותה ליתרון: הוא הזמין עשרות מומחים צפון קוריאנים והקים בעזרתם רשת מנהרות, אשר בזמן פקודה יוכלו להעביר עשרות חמושים דרך הגבול ולהנחיתם ביישובים הממוקמים מאחוריי עמדות צבאיות. לאחר שנעשה בעצמו מומחה לא קטן לסוג לוחמה זו, הוא העביר את הידע לארגון עוין אחר- הממוקם בדרום מערבה של אותה מדינה. מה שהפך את סוג לוחמה זו, שפותח בכדי לאפשר לכוחות צבא מאסיביים לפגוע בבטנו הרכה של צבא אחר, לכזה שיתאים לפעולות גרילה ממוקדות כנגד צבא קבע ואוכלוסייה אזרחית כאחד".

מקור וקרדיט : היסטוריה גדולה, בקטנה

עוד על המנהרות של צפון קוריאה

בשנת 74 התגלתה מנהרה באורך של 1000 מטרים ובעומק של עד 45 מטרים מתחת לפני הקרקע דרכה ניתן היה להעביר רגימנט (גדוד) בתוך שעה. היא הייתה בנויה בטון ובמימדים של 0.9 X1.2 מטרים. בשנת 1978 התגלתה מנהרה שדרכה כבר ניתן היה להעביר אלפי חיילים בתוך שעה. מנהרה חצובה בסלע בעומק של עד 73 מטרים.
בשנת 1990 התגלתה מנהרה בעומק של עד 145 מטרים במימדים של 2X2 מטרים ובאורך של 1052 מטרים שדרכה ניתן להעביר כוחות מאסיביים ביותר של אלפי חיילים בתוך שעה.
מנהרות אלה נכרו לצורך הפתעה אסטרטגית – החדרת פתע מהירה של אלפי לוחמים אל תוך דרום קוריאה לצורך השתלטות על מטרות אזרחיות וצבאיות..
מכאן ניתן להבין שמטרת עשרות המנהרות מעזה לישראל לא הייתה למטרת פיגועים בודדים אלא להתקפה בו זמנית דרך מספר מנהרות על מספר יישובים, בסיסים וצירים כדי לכבוש לחטוף ולהרוג. מבצע צבאי לכל דבר שמטרתו להפתיע את ישראל בהיקף שישראל לא הכירה כמותו, מאז מלחמת יום הכיפורים.

 עוד על המנהרות של צפון קוריאה

ראה גם : המנהרות של  הוייטקונג

History_Cu_Chi_Tunnels_Deconstructed_SF_still_624x352

1
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *