היו זמנים : צילומיו ההיסטוריים של מת'יו בריידי

3017

 

היום בשנת 1896 הלך לעולמו צלם העיתונות האמריקאי מת'יו בריידי .

(Mathew BBrady (May 18, 1822 – January 15, 1896

צילום הפתיחה : נפגעים בקרב אנטיאטם במלחמת האזרחים האמריקאית . צולם ע"י צוות של מת'יו בריידי

תפקידו ההיסטורי של בריידי התבטא בהחלטתו לתעד את אירועי מלחמת האזרחים האמריקאית ישירות מקו החזית תוך שימוש בשיטת הקולודיון. הוא לקח עמו צוות גדול של עוזרים שיצאו אל החזית במספר צוותים, לכל צוות סיפק בריידי קרון חדר חושך על חשבונו לצורך פיתוח בשדה. כמה מהצלמים שהעסיק הפכו לשמות נודעים בתחום (בהם אלכסנדר גרדנר). למרות הסיכון הפיזי והכלכלי והקשיים הטכניים דבק בריידי במשימה והביא צילומים ייחודיים. הראשון שבהם היה תיעוד קרב בול ראן הראשון, בו כמעט ונפגע מירי אויב. בנוסף לתיעוד בצילום ערך בריידי רשימות מפורטות ותיעד ברשימותיו את התפתחות הקרבות. מאוחר יותר נעזרו היסטוריונים ברשימותיו ובצילומיו לשחזור הקרבות. במרוצת המלחמה הפך בריידי יותר למתאם ומארגן מאשר צלם בעצמו וזאת בשל התדרדרות כושר הראייה שלו. הוא נשאר בוושינגטון, דאג לצוותיו, קיבל מהם חומר ודאג לפרסומו בעיתונים.

  אחד מצוותי הצילום של  בריידי במלחמת האזרחים האמריקאית

Mathew Brady Civil War Photo Crew

Photo of Mathew Brady's photo crew on a break at Petersburg, Virginia during the Civil War.

באוקטובר 1862 הציג בוושינגטון תערוכת צילומים בשם "קרב אנטיאטם", התערוכה כללה תמונות רבות של גופות חיילים הרוגים באופן שהציג לראשונה באופן ריאליסטי ובוטה את אימי המלחמה לאזרחים בעורף.

במהלך המלחמה יצר הסטודיו של בריידי למעלה מ-10,000 לוחות נגטיב. הוא הוציא מכיסו למעלה מ-100,000 דולר. עם סוף המלחמה לא הייתה כל דרישה לצילומים. הציבור לא חפץ לרכוש תמונות מהמלחמה וממשלת ארצות הברית סירבה אף היא לרכוש את האוסף, אף על פי שהקונגרס העניק לבארדי מענק בסף 25,000 דולר ב-1875, הוא נותר שקוע בחובות. הוא הפך כמעט לעיוור, נאלץ למכור את הסטודיו ולאחר מות אשתו ב-1887 נותר בודד וחסר-כל. הוא נפטר מסיבוכים של תאונת דרכים בה נפגע, בבית חולים למעוטי יכולת.

מבחר מצילומיו :

 קצינים ולוחמים אחרי קרב אנטיאטם

  קרב גטיסברג

קרב גטיסברג ביולי 1863 היה קרב שהתחולל בסביבת העיר גטיסברג, בדרום פנסילבניה שבארצות הברית, במהלך מלחמת האזרחים האמריקאית. ארמיית הפוטומק של צבא האיחוד, בפיקוד גנרל ג'ורג' מיד הצליחה להדוף את כל התקפותיה של ארמיית צפון וירג'יניה של צבא קונפדרציית המדינות של אמריקה בפיקודו של הגנרל רוברט לי, ובכך הגיעה לסיומה הפלישה השנייה והאחרונה של צבא הקונפדרציה לצפון. קרב גטיסברג נחשב לנקודת המפנה ולקרב עם מספר הנפגעים הגדול ביותר במלחמת האזרחים – כ-50,000 חיילים משני הצדדים.

  חיילי צבא הדרום ( קונפדרציה) בשבי

  צוותי תחזוקה בקרב אנטיאטם

כיבוש וירג'יניה ובריחת התושבים 

 ריצ'מונד ( Battle of Richmond)

קרב ריצ'מונד

קרב ריצ'מונד ( Battle of Richmond), נערך בין ה-29 ל-30 באוגוסט 1862 בקנטקי במסגרת מלחמת האזרחים האמריקנית. הקרב הסתיים בניצחון גדול של כוחות הקונפדרציה בפיקודו של גנרל אדמונד קירבי סמית' על כוחות האיחוד שהגנו על אזור ריצ'מונד בפיקודו של גנרל ויליאם נלסון. היה זה הקרב הגדול הראשון במערכה על קנטקי, והוא נחלק לשלושה אזורי לחימה עיקריים: קינגסטון, דרך דונקאנון ובית הקברות של ריצ'מונד. הקרב נחשב כיוצא דופן במלחמת האזרחים בשל ההשמדה הכמעט מוחלטת של הכוח המגן על ידי ניתוק דרך נסיגתו.

 

 

 

 

 

 

 

 

מקורות המידע

MATHEW B. BRADY'S CIVIL WAR PHOTOS

וויקיפדיה בעברית

המקרה ששינה את מהלכה של מלחמת האזרחים האמריקאית | רגעים היסטוריים

12
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *