היום בהיסטוריה 1963 : מושל אלבמה מונע בעצמו הרשמת סטודנטים שחורים לאוניברסיטת אלבמה

962

 ג'ורג' קורלי וואלס היה ממובילי התומכים בהמשך הסגרגציה בחינוך בארצות הברית ותומך בחוקי ג'ים קרואו מול התנועה לזכויות האזרח. בהשבעתו לתפקיד המושל ב-1963, הכריז "הפרדה גזעית עכשיו, הפרדה גזעית מחר, והפרדה גזעית לנצח" ואף עמד לפני הכניסה לאוניברסיטת אלבמה ומנע הרשמת תלמידים שחורים למוסד. לבסוף הפך למתנגד להפרדה הגזעית, אולם נותר שמרן הוא שרד ניסיון התנקשות ב-1972 במרילנד, אולם נותר מרותק לכיסא גלגלים עד למותו ב-1998.

ב-1963, ציווה ממשלו של הנשיא ג'ון פיצג'רלד קנדי על חיל הרגלים של צבא ארצות הברית לאכוף את השילוב הגזעי באוניברסיטת אלבמה.

בניסיון למנוע את הרשמת התלמידים השחורים לאוניברסיטה, עמד וולאס לפני כניסת האוניברסיטה ב-11 ביוני 1963. התמונה בה צולם הפכה למפורסמת.

וולאס עומד נגד ביטול ההפרדה הגזעית כשסגן התובע הכללי מתעמת מולו, בכניסה לאוניברסיטת אלבמה ב-1963.

מושל אלבמה, וואלס ,עמד עם שוטרים מקומיים בפתח באוניברסיטת אלבמה בניסיון למנוע מג'יימס הוד וויויאן מאלון השחורים להיכנס ולהשתלב  באוניברסיטה.

סירובו של וואלאס לשתף פעולה עם החוק הפדרלי הביא לכך שהנשיא ג'ון קנדי הוציא צו ביצוע לפדרליזציה של המשמר הלאומי של אלבמה שאילץ את וואלאס לזוז הצידה.

ויויאן מאלון, הסטודנטית השחורה שנכנסת לאוניברסיטה על פי צו פדרלי

ויויאן מאלון סיימה את לימודיה באלבמה ב-1965; הוד עזב את האוניברסיטה לאחר חודשיים, אך חזר כדי לקבל את הדוקטורט שלו. בלימודים בינתחומיים ב-1997.

מסע הבחירות של וואלס לנשיאות ארה"ב

מסע הבחירות  של וואלס , אחד המועמדים המובילים , נקטע בפתאומיות ב-15 במאי 1972, כשנורה חמש פעמים במהלך מסע בחירות במרילנד, בתקופה בה נחשב לאחד מהמועמדים המובילים. וולאס נפגע בבטן ובחזה, ואחד הכדורים פגע לו בעמוד השדרה, והשאיר אותו משותק מהמותניים ומטה לשארית חייו. הוא עבר ניתוח בן חמש שעות באותו הערב, וקיבל כמה תרומות דם כדי לשרוד. שלושה אחרים שנפצעו בירייה גם שרדו.

מקורות המידע

מקור 1

מקור 2  

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *