מדוע התכחש שומר הראש של היטלר לעובדה כי אשתו הייתה יהודיה ?

5820

על פי עדות בתו של שומר הראש של היטלר אמה הייתה ממוצא יהודי . האב , מיש רוכוס , איש הס"ס  ושומר הראש הנאמן של היטלר הסתיר זאת וגם לאחר המלחמה התכחש לכך , אבל האם , גרדה רוכוס סיפרה לבתה לפני מותה כי הוריה היו יהודים.  הראיון ניתן לBBC בשנת בשנת 2009 . כמו איש הס"ס מיש רוכוס , גם גרדה היתה ילדה יתומה . כבר לפני המלחמה הצליחה להשיג מסמכים מזוייפים המעידים כי היא ממוצא ארי .

מקורות המידע

לוס אנג'לס טיימס

אתר תחקירים ביוגראפיים

על  איש הס"ס מיש רוכוס

בשנת 1937 מיש הצטרף לשורות הואפן אס אס. הפלוגה שאליה שויך התאמנה לצד פלוגת שומרי הראש של היטלר, דיוויזיית האס אס לייבשטנדרטה. מיש נפצע אנושות בקרב על מודלין, ועל כן הוא הוענק לו עיטור צלב הברזל. מאחר שמיש היה האחרון מבני משפחתו בעיר הולדתו, מפקד הפלוגה שלו הציב אותו בדיוויזיית האס אס כדי שלא יהיה בקווי החזית.

כשומר ראש של היטלר מיש התלווה להיטלר במסעותיו במהלך המלחמה. כאשר הוא לא שימש כשומר ראש, מיש אייש תפקיד של שליח ושל מפעיל קו טלפון כיתר החיילים ביחידה. לאחר תבוסת הוורמכט בקרב על הבליטה, מיש ושאר הצוות האישי של היטלר עברו לפיהררבונקר בברלין ב-16 בינואר 1945. מיש היה אחראי על כל התקשורת שיצאה מהבונקר.

היטלר התאבד ב-30 באפריל. מיש ראה את גופותיהם של היטלר ושל אווה בראון, והיה נוכח בבונקר בזמן שיוזף גבלס ואשתו הרעילו את ילדיהם והתאבדו בראשון במאי 1945. מיש והמכונאי יוהנס הנטשל, שני האנשים האחרונים שנשארו בבונקר, כתבו מכתבי פרידה לנשותיהם במקרה שלא ישרדו. מיש נמלט מהבונקר של היטלר ב-2 במאי, שעות ספורות לפני שהצבא האדום השתלט עליו. לאחר זמן קצר הוא נפל בשבי, הובא לבניין לוביאנקה ועונה שם בניסיון לסחוט ממנו מידע לגבי מה שעלה בגורלו של היטלר. תשע שנים מחייו הוא היה במחנה עבודה סובייטי.

מקור : ויקפדיה בעברית

 האם היו עוד מקרים של נשים יהודיות אשר היו נשואות לקצינים נאציים ?

כן , בספר שכתבה  שנים אחרי המלחמה  , אדית האן , רעייתו של קצין נאצי בכיר היא גילתה כי הייתה יהודיה .  היא הצליחה להשיג תעודות מזוייפות של גרמניה ארית . קצין נאצי התאהב בה , היא גילתה לו את סוד מוצאה והם נישאו . עברה בשלום את המלחמה.

קורות חייה המרתקים מדווחים בספר שפרסמה בשם The Nazi Officer's Wife: How One Jewish Woman Survived the Holocaust  (קישור)

nazi officer wife 2 cover

5
· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *