כמה דברים שלא ידעתם על וילת המסתורין , פומפאי

686

חלק מבתי פומפיי שכנו מחוץ לעיר. אחד מהם היה וילת המסתורין (Villa dei Misteri) שהשתמרה היטב, ויש הסבורים כי הייתה בבעלות ליביה, אשתו של אוגוסטוס קיסר. הווילה זכתה לשמה עקב ציורי הקיר המצויים באחד מחדריה: על גבי רקע אדום מוצגים 29 ציורים בגודל אדם, המופיעים ברצף כרונולוגי כמו בקומיקס מודרני.

ההערכה היא כי הציורים מראים את הכניסה להיכלו של אל היין וההוללות דיוניסוס או בשמו הרומאי בכחוס. יש המשייכים את הציורים לכת מסתורית שעסקה בפולחן האל דיוניסוס, בטקס הקרוי בכחנליה, ומכאן השם "וילת המסתורין".

הפרשנות  ההיסטורית השכיחה ביותר היא שציורי הפרסקו מתארים את חניכתה של אישה לנישואין בהתאם למסתורין הדיוניסי, פולחן מסתורין המוקדש לאל הידוע לרומאים בשם בכחוס.

פרסקו ב"וילת המסתורין" בפומפיי המתאר סצנה בכחנלית "בכחנליה לפני פסל פאן, היה גם חוק הסנאט הרומאי המסדיר את הבכחנליה (בלטינית, ביחיד: Bacchanalibus משמעו "פורקן-עול") זה היה פסטיבל רומאי לכבוד אל היין בכחוס שהתאפיין בפורקן יצרים, שתיית יין לשוכרה, חופש מיני ואלימות.

הווילה, שנקראה בתחילה Villa Item, נחשפה בין השנים 1909 ל-1910 בחפירה שערך הארכיאולוג  האיטלקי ג'וזפה ספאנו; חשיפה מעמיקה יותר בוצעה בין השנים 1929 ל-1930 על ידי  הארכיאולוג אמדאו מאיורי, בעקבות ההפקעה שהוטלה על המבנה העתיק על ידי המדינה האיטלקית.

עבודות שיקום ושימור חשובות ומשמעותיות של ציורי הפרסקו התקיימו בין השנים 2013-2015 ..

כאמור, בין השנים 2013 ל-2015, בוצעו שחזורים בציורי הקיר בטכניקות מודרניות. זה כלל טיפול באנטיביוטיקה מסוג אמוקסיצילין, שהוציאה את המנגן הדו-חמצני שדלף לציורים מהאדמה, ואת חיידקי הסטרפטוקוקוס הניזונים מהפיגמנטים וגורמים להידרדרות. טיפול אחר כלל ניתוח ושיקום של גווני הצבע המקוריים, לאחר שנעשה שימוש בטכנולוגיית לייזר להסרת שכבות השעווה והנפט,

מקורות המידע

מקור 1

מקור 2

Villa of the Mysteries – Pompeii Sites

מקור 3

The Women of the Villa of Mysteries (Pompeii)

4
· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *