הנבחר שבמבחר: צילומים היסטוריים, לקט מס' 3

3861

moments in time 3הנה לפניכם הלקט השלישי,  10 בנובמבר 2014 : הפעם על צוערות בווסט פוינט , מתקפת הטט והשלכותיה , החיילים ההודים במלחמת העולם השנייה וילדים מוכרי עיתונים בעבר הלא רחוק.

מזה כשנתיים אנו מנהלים אוסף בינלאומי של צילומים היסטוריים הידוע בשמו Moments in Time

באוסף הבנוי על טכנולוגייה של פינטרסט נצברו עד כה כ20 אלף צילומים היסטריים מעניינים . כל שבוע נוספים עשרות ולעתים גם מאות צילומים היסטוריים חדשים . לכן ,החלטנו להפיץ כל שבוע לקט נבחר של כמה צילומים היסטוריים שנקלטו באוסף המצטבר .

הצוערת הראשונה בווסט פוינט

זו הצוערת Kristin Baker , הצוערת הראשונה בהיסטוריה של אקדמיית וסט פוינט (צילום משנת 1980 ) .  אחרי 150 שנים של הכשרת קציני העילית של הצבא האמריקאי נתקבלה לראשונה בשנת 1976 אישה ראשונה כצוערת לקורס הקצינים היוקרתי בווסט פויינט ( האקדמיה של ווסט פוינט).

בסופו של דבר גם נבחרה כחניכה המצטיינת בקורס , נשארה בווסט פוינט להדריך קצינים ובמשך השנים התקדמה לתפקיד בכיר של מג"ד ההדרכה בקורס הקצינים היוקרתי . תוך כדי כך גם סיימה תואר שני בפסיכולוגיה . התפוח לא נופל רחוק מהעץ , גם אביה היה קולונל בצבא האמריקאי .

Cadet Kristin Bakerבאקדמיה של ווסט פוינט לומדים כיום כ-4,000 צוערים, כ-16 אחוז מהם נשים. נשים התקבלו לאקדמיה משנת 1976..

הכשרת הקצינים בווסט פוינט נמשכת ארבע שנים ומלבד הכשרה פיקודית הם לומדים לתואר במדעים. (פיזיקה או מחשבים ).

מתחם וסט פוינט נבנה בשנת 1778, והוא המתחם הצבאי הפעיל הוותיק ביותר בארצות הברית.

קריסטין בייקר השתחררה מהצבא האמריקאי בשנת 2004 בדרגת קולונל , לשמחתו של אביה , שחשש כי תעבור אותו בסולם הדרגות.

לצילום במאגר רגעים היסטוריים.

הוויטקונג מפתיע ומזעזע את האמריקאים בסייגון

tetמלחמת ויטנאם , התקפת הטט בסוף ינואר 1968 , הוויטקונג הצליחו להגיע לסייגון ופיצצו בית מלון שלם בו היו חיילים וקצינים אמריקאיים, מתקפת הטט ידועה בהיסטוריה האמריקאית כנקודת המפנה במלחמת ויטנאם .

ברחבי העיר סייגון קבוצות קטנות של הוייטקונג תקפו בתים של קצינים, מבנים ציבוריים ותחנות משטרה. מצוידים ב"רשימות שחורות" של קצינים ואנשי ציבור, הם הוציאו להורג את כל מי שעלה בידם למצוא.

רקע היסטורי , מתקפת טט – ויקיפדיה

לצילום במאגר "רגעים בזמן"

ילדים מוכרי עיתונות

Newsboy - New Haven, Connecticut

צילום משנת בארה"ב 1909 ילד בן 10 קם כל בוקר בחמש על מנת לסייע בפריקת העיתונים ולמכור אותם באזור החלוקה שלו , כאשר הגיע לבית הספר בשעה שמונה, ככל הנראה נרדם על השולחן .

לצילום במאגר "רגעים היסטוריים"

(1909, Mar.) Newsboy – New Haven, Connecticut

ראה גם :ילד מוכר עיתונים ברחוב הרצל בתל אביב 1945

newspaper 4ראה גם :

ילד בן שבע מחלק עיתונים באלבמה , 1914

היו גם ילדים עניים, מחלקי עיתונים , שהגיעו רחוק :

וולטר קרונקייט, מי שהיה לפנים ולקול של מהדורות החדשות האמריקניות , עבד כילד בן 12 בתור מוכר עיתונים. וולטר לילנד קרונקייט נולד ב-4 בנובמבר 1916 במיזורי. כילד חילק עיתונים מדלת לדלת; כנער, לאחר שמשפחתו עברה ליוסטון, היה כתב צעיר ב"יוסטון פוסט", והמשיך בחלוקת העיתונים לפרנסתו.

מבין הילדים העניים מחלקי העיתונים ידוע בהיסטוריה האמריקאית המקרה של ג'ון פול דג'וריה, אמריקאי, בן 69, כיום מיליארדר מהגדולים בארה"ב , אשר כילד בן 10 מכר עיתונים ברחוב.

..ועוד אחד מוכר לכם יותר : שלדון אדלסון… מיליארדר ההימורים מלאס ווגאס שבילדותו חילק עיתונים בבוסטון, אביו עבד לפרנסתו כנהג מונית‏‏‏ ' אדלסון הצעיר נהג למכור עיתונים בפינות רחוב ובגיל 12 החל לעבוד כעצמאי האחראי על תחנת חלוקת עיתונים בבוסטון.

סימן הניצחון של החייל ההודי

indian soldier

במלחמת העולם השנייה שירתו בצבא הבריטי 2 וחצי מיליון חיילים הודים , כולם מתנדבים , הם לחמו בגבורה בקרבות המדבר המערבי באל עלמיין והיו הכוח הלוחם הקדמי העיקרי בקרבות במונטה קאסינו באיטליה מול הגרמנים . דיוויזיית חיל הרגלים ההודית ה-4 היתה אחת היחידות הצבאיות הטובות ביותר של הבריטים במלחמת העולם השנייה. במהלך מלחמת העולם השנייה שבתה הדיוויזיה 150,000 שבויים וספגה 25,000 אבידות, יותר מכוח האדם של דיוויזיה שלמה. חיילי הדיוויזיה עוטרו ביותר מאלף עיטורים שכללו ארבעה עיטורי צלב ויקטוריה ושלושה עיטורי צלב ג'ורג'.

 

ראה גם : דיוויזיית חיל הרגלים ההודית ה-4 – ויקיפדיה

לצילום במאגר "רגעים בזמן"

ראה גם : החיילים ההודים חוזרים מקרב במערכת מונטה קאסינו במלחמת השנייה

ראה גם : חיילים הודיים באזור לוב במדבר המערבי ,מלחמת העולם השנייה, תרמו רבות לניצחון על הכוחות הגרמניים

indians soldier 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1
· · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *