היום לפני ,  12 לספטמבר 1918 : הגנרל האמריקאי פארשינג מנתץ את מלחמת החפירות

3568

בצילום  למעלה : גנרל פארשינג , 1918 , לידו מזכיר ההגנה האמריקאי והאחות האמריקאית האחראית על אספקת מצרכי רפואה לצבא האמריקאי .

היום לפני , ב12 לספטמבר 1918 , חיל המשלוח האמריקאי במלחמת העולם הראשונה עובר משלב ההתארגנות לשלב המתקפה בסן מיילה בצרפת מול הגרמנים .

ב-1918 מונה פארשינג לגנרל מלא (4 כוכבים). הוא לא הסתיר את הבוז שחש למלחמת החפירות שהתחוללה בחזית המערבית זה שלוש שנים. במקום זה הורה לכוחותיו להתנייד במהירות כל הזמן ולתקוף, בסיוע ריכוך ארטילרי, את עמדות האויב ישירות. המתקפות האמריקאית במז-ארגון וסן-מייל החישו את ניצחון בעלות הברית במלחמה. תהילת הקרבות הללו נדבקה בעיקר בפרשינג והוא היה המנהיג האמריקני הפופולרי של המלחמה.

ארצות הברית גייסה בסופו של דבר 2.8 מיליון חיילים, מתוכם כמיליון נשלחו לחזית. אולם הגנרל פרשינג התעקש שלא לשלוח לחזית חיילים ללא אימון רציני, ולכן רק החל מאביב 1918 נשלחו חיילים אמריקאים לחזית. מיוני 1918 נשלחו לחזית באירופה כ-10,000 חיילים אמריקנים רעננים מדי יום.

הכוחות האמריקאיים חיסלו את הטריז בסן-מייל שהיווה שטח מפתח שבו החזיקה גרמניה מאז 1914. טריז זה איים על קו הרכבת של פריז-ננסי. באותו קרב נעשה גם השימוש הראשון בחיל השריון של ארצות הברית, שהובל על ידי לוטננט קולונל ג'ורג' פטון. גם שירות האוויר האמריקני (לימים, חיל האוויר האמריקני) מילא תפקיד משמעותי בפעולה זו.

world_war_i_photographs_-_nara_-_285372

האמריקאים לא חברו לגייסות מדינות ההסכמה אלא נלחמו במסגרת חיל משלוח עצמאי. ככלל, ולמרות דרישות האירופים, חיילים אמריקאים לא נלחמו בשוחות בעמדות הצבאות הבריטי.

פרשינג התנגד בתוקף להסכמי שביתת הנשק שסיימו את המלחמה בנובמבר 1918. הוא הזהיר כי אילולא יכבשו כוחות בעלות הברית את ברלין, לא יפנימו הגרמנים את התבוסה. הוא דרש "כניעה ללא תנאי" (הד לתביעתו הדומה של גרנט במלחמת האזרחים האמריקנית) והתנבא שסיום המלחמה בשביתת נשק יביא למלחמה עולמית נוספת בתוך רבע מאה. תחזית זו התממשה במלואה.

סקירה מעיינת על גנרל פארשינג

500px-general_john_joseph_pershing_head_on_shoulders

 

6
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *