היום לפני בהיסטוריה :  קרב אנטיאטם במלחמת האזרחים האמריקאית

3262

קרב אנטיאטם (Battle of Antietam) אשר ידוע גם בשם קרב שרפסבורג בדרום, היה עימות מכריע במלחמת האזרחים האמריקאית, אשר מנע את כיבוש העיר וושינגטון בידי צבא הקונפדרציה ב-17 בספטמבר 1862.

בתחילת חודש ספטמבר 1862, ארמיית צפון וירג'יניה בראשותו של מייג'ור גנרל רוברט לי חצתה את נהר הפוטומק לתוך מרילנד שהייתה בשטח האיחוד, כשארמיית הפוטומק בראשות מייג'ור גנרל ג'ורג' מקללן ניהלה אחריהם מרדף. שני הצבאות נפגשו ליד העיר שרפסבורג, ובקרב שהתנהל הצליח מקללן לבלום את התקדמותו של לי.

למרות שנהנה מיתרון מספרי, לא הצליח מקללן לחסל את צבאו של לי, שהצליח לסגת חזרה לוירג'יניה. מבחינה אסטרטגית היה זה ניצחון של האיחוד מאחר שהוסר האיום על הבירה; מבחינה טקטית לא הצליח מקללן להכריע את לי. היה זה היום העקוב מדם בהיסטוריה הצבאית של ארצות הברית: כ-23,000 חיילים נפגעו בשני הצדדים.

חמישה ימים לאחר הקרב, ניצל אברהם לינקולן את הניצחון והכריז על שחרורם של כל העבדים במדינות המורדות, החל מה-1 בינואר 1863. בעשותו צעד זה, הוא גרם לדעת הקהל מחוץ לאמריקה להיות בעד האיחוד, ולמנוע כל אפשרות של הכרה רשמית מצד בריטניה במדינות הקונפדרציה (מאחר שהעבדות הייתה אסורה בממלכה המאוחדת).

 לסקירה המלאה

antiem-2

6
· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *