אדווארד הנרי או'הייר, לבד מול המטוסים היפאנים במלחמת העולם השנייה

3878

מאת : צבי גיל

"מלחמת עולם השנייה הביאה עמה גיבורים רבים, אחד מהם שכינויו היה "בוּץ'" היה טייס קרבי על נושאת המטוסים האמריקאית ",לקסינגטון" אשר שייטה בדרום האוקיאנוס השקט. באחד הימים לאחר המראת הטייסת שלו למשימת סיור, זמן קצר לאחר ההמראה הוא שם לב שמחוגת הדלק מראה שמישהו שכח למלא את המיכל.מפקד הטייסת הורה לו לשוב למסלול הנחיתה של ה"לקסינגטון" מכיוון שהיה ברור לו שהוא לא יצליח למלא את המשימה. בשובו לאניית הָאֵם הוא שם לב למשהו שהקפיא את דמו. טייסת של חיל האוויר היפני טסה במערך התקפה אל קבוצת האוניות האמריקאית.כול הטייסים של נושאת המטוסים יצאו למשימות ונושאת המטוסים והספינות המלוות היו חסרי הגנה.לא היה ביכולתו באותו רגע להזהיר את האוניות מפני הסכנה המתקרבת. נותר לו דבר אחד לעשות והוא  להסיט את המטוסים היפניים מן האניות.הוא טס אל תוך המבנה של המטוסים היפניים תוך שהוא מפעיל את תותחי ה-50  שהיו מתחת לכנף כשהוא תוקף מימין ומשמאל.

גם לאחר שמטס האויב התפזר הוא המשיך לתקוף עד שאזלה התחמושת,אבל גם הטייסת היפנית שינתה כוון. ואז כשרק כמות זעירה של דלק נותרה במיכל הוא הצליח לחזור ל"לקסינגטון". בוץ' אמנם סיפר על מה שקרה, אך המצלמה מתחת לכנף צילמה את הכול.היא הראתה בין היתר שהוא פגע או הפיל חמישה ממטוסי האויב.זה קרה ב-20 בפברואר 1942 ובוץ' היה טייס הצי הראשון במלחמת העולם השנייה שזכה ב"עיטור הכבוד".

ב- 26 בנובמבר 1943 כאשר בוץ' הוביל את הקרב האווירי הראשון בלילה נגד מפציצי טורפדו יפניים ,מטוס ה" f-6 hellcat " שלו הופל לים ומעולם שרידיו לא נמצאו .בשנת 1945 לאחר ניצחון על יפן ,הצי האמריקאי קרא למשחתת על שמו של "בוץ' אשר שמו  היה אדווארד הנרי או'הייר.הוא היה בן 29 במותו".

מקור וקרדיט : הבלוג של צבי גיל

בצילום למטה : USS_Lexington_Wildcats_April_1942

USS_Lexington_Wildcats_April_1942

Butch_and_Thach

ראה גם :

Edward O'Hare – Wikipedia, the free encyclopedia

 

 

2
· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *