צילום נדיר של אמון גות' הנאצי לפני מטווח הבוקר הקטלני

15510

זו התמונה האמיתית של  אמון גות' , המפקד הנאצי האכזרי של מחנה הריכוז Plaszow בבוקר לפני שהוא בחר בקורבן יהודי למטווח קטלני,  לפני ארוחת הבוקר .

amon goth 3 real the best from yad vesemפריט חדש במאגר הצילומים ההיסטורי , "רגעים היסטוריים" , אחד המעניינים יותר כיום בעולם האינטרנט .

בסרט "רשימת שינדלר" של סטיוון ספילברג שיחק רייף פינס את אמון גות' , אבל המציאות הייתה הרבה יותר אכזרית: אמון גת ביצע את הירי הקטלני  500 פעמים כל בוקר  או אחר הצהריים.

כתובת מאגר הצילומים באינטרנט

רקע היסטורי

קצין האס אס אמון אופולד גות', שפיקד על המחנה ההשמדה פלשוב עד ספטמבר 1944

מחנה ההשמדה פלשוב הוקם בשנת 1942 כמחנה עבודה, שמתקניו המחרידים נבנו על אדמות שני בתי קברות יהודיים בפולין. במשך כשנתיים התרחב בשלבים, עד ששטחו הגיע ל-800 דונם, מוקפים בגדר חשמלית. אז הפך למחנה ריכוז, עליו פיקד אחד מהקצינים האכזריים בצבא גרמניה הנאצית. שמו היה מחנה פלאשוב, ובשנות מלחמת העולם השנייה הוצמד לו הכינוי "הגיהינום על פני האדמה קצין האס אס אופולד גת, שפיקד על המחנה ההשמדה פלשוב עד ספטמבר 1944, עינה במו ידיו אסירים רבים, הורה על השמדת אלפים, וירה למוות בכ-500 איש. לאחר המלחמה נתפס, נשפט בפני בית דין בפולין – ונדון למוות. גת נתלה לא הרחק מהמקום שבו ניצב המחנה שעליו פיקד).

בספרו של תום שגב, "חיילי הרשע", מובא ראיון עם אלמנתו של אמון גות, רות. גב' גות, בלי בושה, התגעגעה ל"זמנים הטובים ההם", אז "אמון שלי היה מלך ואני הייתי המלכה." מי שרואה את רשימת שינדלר מבין, באופן עמוק במיוחד, את משמעות דבריה.

למידע נוסף בוויקפדיה  בעברית, אמון גת – ויקיפדיה

שעיה קלינברג בן ה-92 שייך לקבוצה נבחרת במיוחד – הוא אחד ממעט היהודים החיים כיום, שהופיעו ברשימתו של אוסקר שינדלר

שעיה היה בין 150 היהודים האחרונים שנותרו בגטו בוכניה בשנת 1942, לפני שהוא הועבר למחנה הריכוז בפלאשוב, קראקוב. בגטו, הוא עבד במפעל תחמושת, ובזכות ניסיונו זכה לתפקיד טוב במפעלו של אוסקר שינדלר מיד עם הגעתו לפלאשוב.

הודות לשינדלר, שעיה עבד בביטחון יחסי, למרות שהוא זוכר היטב את מפקד מחנה הריכוז המפורסם באכזריותו, אמון גות'. מקרה אחד זכור לו במיוחד.

לגות' היה כלב-ציד אישי שהיה מאולף להרוג בהתנפלות על הצוואר. כשהכלב יצא, זה היה סימן רע. פעם, גות' הורה לכלב לתקוף נער צעיר, אבל הכלב שהכיר את הנער ומאוד אהב אותו, סירב. שלוש פעמים גות' הורה לו לתקוף, ושלוש פעמים הכלב סירב. בחמת זעם, גות' ירה בנער ובכלב האהוב עליו. מאותו יום ואילך, אומר שעיה, גות' השתגע לגמרי ורצח באכזריות רבה.

מקור וקרדיט

בצילום : הבת של גות' ליד הוילה שבה גר גות' במחנה פלאשוב , הוילה השקיפה על כל המחנה והתצפית אפשרה לו לבחור בקלות כל קורבן שמצא חן בעיניו.

MonikaGoethHouse

ראו למטה : צילום  נוסף של גות' במרפסת של הוילה במחנה פלאשוב ממנה ירה כל בוקר הקצין הנאצי גות'

Amon_Goeth_with_Rifle balconyמקורות המידע לסקירה

הקישו על הקישורים שכולם פעילים ומרתקים

מקור 2 , כתבה נוספת ומרתקת

בתו של אמון גת מול בת ניצול. פלשוב

Kraków-Płaszów concentration camp – Wikipedia, the free

גילוי:נכדתו השחורה של מפקד מחנה השמדה פלאשוב "סבי

סרט ההוצאה להורג של אמון גת כפי שצילמו הבריטים

עדות אווירית לרשימת שינדלר – מבעד לעדשת ההיסטוריה

7
· · ·

תגובות

  • אבא שלי, יצחק הרץ ז"ל, סיפר לי על אמון גת, וכשדיבר קפא פתאום. אחרי עשרות שנים, למרות שאבי ניצל בזכות אוסקר שינדלר והקים משפחה, אמון גת המשיך לחיות אצלו. לא ראיתי בנאדם סדיסט יותר, אמר ועיניו הביטו לשמיים אולי משם תגיע העזרה, לה היה זקוק כל כך בפלאשוב. למרות שאבא ניצל מגרוס-רוזן וממיידנק, למרות שהוכנס יחידי, לשם השעשוע שבדבר, לתא גזים, אך הגז לא הופעל, אמון גת היה עבורו השיא, התגלמות הרוע. אצל אבא שלי, מטווח הבוקר של אמון גת, לא הסתיים כל חייו.

    לאה פוקס - הרץ 19 באפריל 2023 8:53

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *