מלחמת יום כיפור: מארב לשריון העיראקי

7664

  לזכרו של האלוף במילואים דן לנר ז"ל

 ב-11 לאוקטובר 1973 הצליחו כוחות צה"ל לשנות את התמונה בחזית הסורית ומקרבות בלימה קשים עברו להתקפה. הסורים שספגו אבדות כבדות זכו לסיוע ממדינות ערב בהן ירדן, מרוקו ועיראק שכוחותיה היו הדומיננטיים ביותר. ב-12 לחודש נצפים טורי השריון הראשונים של חיל המשלוח העיראקי במשקפות של מפקדי צה"ל, ועוד באותו היום נפתחו סדרה של קרבות עם השריון העיראקי שהיה עדיף על הישראלי באמצעי ראיית לילה. הקרבות היו קשים וגרמו ללא מעט נפגעים בצד הישראלי, ובנוסף הם הקלו את הלחץ על הסורים שהיו לפני שבירה.

בסוף היום החליט מפקד האוגדה, דן לנר, לעשות לעיראקים מארב מתוחכם. הוא פרס את חטיבות השריון שלו בצורה ריבוע פתוח, כאשר את ה"דלת" הם השאירו פתוחה לכיוון ציר ההתקדמות של העיראקים. כדי להצליח במהלך לנר השתמש בכל ארבע החטיבות שלו, שאת חלקן נאלץ להסיג ממקומות שכבשו.

כשהקמ"ן אמר ללנר שהעיראקים מתקדמים בדיוק אל פתחה התיבה הוא לא האמין לו ועלה עם משקפת בכדי לבדוק, וזה באמת עבד על פי התכנית – העיראקים נכנסו אל לב הריבוע ופשוט נטבחו על ידי השריון הישראלי. מסך 200 טנקים עיראקים 60 הושמדו כליל, ומבין 170 הטנקים של לנר נפגעו רק ארבעה.

עד היום נלמד המארב הזה בבתי ספר לשריון ברחבי העולם.

tanks 2

מקור וקרדיט : שי לוי , " הונאה בשדה הקרב – המהלכים הנועזים ביותר"

 על  האלוף דן לנר ז"ל

dan lener 1967

11
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *