היום בהיסטוריה , מלחמת העולם השנייה : הכניעה של קבוצת הארמיות הגרמנית B בכיס הרוהר הגרמני

1582

כיס הרוהר היה  קרב כיתור שהתרחש באפריל 1945 בחזית המערבית סמוך לסוף מלחמת העולם השנייה , ב אזור הרוהר של גרמניה . כ- 317,000 חיילים גרמנים נלקחו בשבי יחד עם הקצינים הבכירים שלהם ( 30 גנרלים גרמנים).

בחבל הרוהר החזיקה קבוצת ארמיות B בפיקודו של גנרל-פלדמרשל ולטר מודל.

ב-4 באפריל הושלם כיתור כיס רוהר, אולם התנגדות הכוחות הגרמניים בו נמשכה. ב-18 בחודש 1945 פיזר גנרל-פילדמרשל מודל את קבוצת הארמיות שלו, וכ-317,000 גרמנים נכנעו לידי בעלות הברית.

ב-1 באפריל 1945 כיתרו האמריקאים את כוחות קבוצת ארמיות B. היטלר פקד כי חבל הרוהר הוא מצודה שאין לסגת ממנה או להיכנע, והורה להרוס את מפעלי התעשייה שם כדי שלא יפלו בידי בעלות הברית, אך גנרל-פלדמרשל וולטר מודל התעלם מכך.

פילדמרשל וולט מודל , למרות ניסיונו הצבאי הרב ביצע כמה טעויות אסטרטגיות:  ב-15 באפריל 1945 פוצלו הכוחות של פילדמרשל ולטר מודל לשני כיסים קטנים ומייג'ור גנרל מת'יו רידג'וויי האמריקאי הציע לו להיכנע.

מודל האמין שלפילדמרשל אסור להיכנע, והתאבד בירייה בראשו באזור מיוער על יד לינטורף, ראטינגן, ב-21 באפריל 1945, לפני שלכדו אותו ונקבר במקום.

אודות גנרל-פלדמרשל וולטר מודל בקרבות מלחמת העולם השנייה (קישור)

מקור

בצילום למטה : מאות אלפי השבויים הגרמנים שנלכדו בחבל הרוהר צועדים אחורה למחנות השבויים בעוד הטנקים האמריקאים מתקדמים על כביש האוטסטרדה הגרמני קדימה . האמריקאים לא ציפו שהגרמנים יכנעו כל כל מהר ולא הכינו מחנות שבויים מבעוד מועד .

04 Thousands of German prisoners march along a modern German superhighway while their allied captors travel in tanks, trucks, and jeeps. 1945.
5
· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *