היום בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה : מברק גרינג

1004

היום בשנת 1945, הרמן גרינג שלח את מה שנקרא מברק Göring, הודעה המבקשת רשות לקבל את הנהגת הרייך השלישי.

תוך שהוא מפרש את המברק כמעשה בגידה, פיטר היטלר את גרינג מתאריו הרשמיים והורה על מעצרו

היטלר בצוואתו הדיח אותו מתפקידיו ומינה יורש חדש, גרוס-אדמירל קרל דניץ

רקע

לקראת סוף המלחמה, ב־23 באפריל 1945, עת היטלר היה נצור בבונקר בברלין, שלח גרינג שדר להיטלר, שבו כתב כי אם לא יקבל שדר בחזרה עד ליל אותו יום, יניח כי הבונקר נותק מהעולם החיצוני והיטלר נבצר מלמלא עוד את תפקידיו, ולפיכך – יכנס לתוקף הצו הממנה את גרינג ליורשו. גרינג קיווה להתחיל במגעים עם צבאות ארצות הברית ובריטניה בחזית המערבית כדי שגרמניה תוכל להיות בעלת בריתן ולהילחם אתן שכם אל שכם נגד ברית המועצות. לתקוותיו לא היה בסיס.

בהשפעת גבלס ובורמן – יריביו הוותיקים של גרינג – היטלר ראה במכתבו של גרינג בגידה, ובתגובה פיטר אותו מכל תפקידיו והורה על מעצרו, והוא אכן נלקח והוחזק במעצר על ידי אנשי האס אס.

ב"צוואתו הפוליטית", שנכתבה ב־29 באפריל 1945, כתב היטלר:

”לפני מותי אני מצווה לגרש את רייכסמרשל לשעבר הרמן גרינג מהמפלגה, ולמנוע ממנו כל הזכויות בו הוא עשוי ליהנות מכוח הצו של ה-29 ביוני 1941, וגם מכוח האמירה שלי ברייכסטאג ב-1 בספטמבר 1939. אני ממנה במקומו את גרוס אדמירל דניץ, לנשיא הרייך, המפקד העליון של הכוחות המזוינים“…

”גרינג והימלר, מלבד חוסר נאמנותם כלפי, עשו נזק בלתי הפיך למדינה ולעם כולו במשא ומתן חשאי עם האויב, שאותו ניהלו ללא ידיעתי ונגד רצוני, וניסיון בלתי חוקי לתפוס את שלטון המדינה לעצמם“.

למחרת התאבד היטלר, וכעבור שבוע גרמניה נכנעה.

ראו גם :

המברק של גרינג להיטלר נמכר ב־55 אלף דולרים

נחשף המברק המפורסם שהוביל להתאבדותו של היטלר 

ראו גם :

ההשפעה הקשה ביותר על היטלר – שהיה צמחוני, ורבות דובר על שנאתו לבשר ועל המזון הדיאטטי הבריא שאכל חוץ מתאוותו לדברי מתיקה – הייתה של סגנו הרמן גרינג. גרינג, נהנתן גדל מידות ועב בשר שגם תפר לעצמו חליפות לבנות עם זהבים נוצצים, היה ההדוניסט הגדול ביותר בצמרת הרייך, בעיקר משום שלא ניסה להסתיר זאת בשימוש מוגזם באיפור על פניו ובמשיחת לק סגול על ציפורניו.

בעת ביקור של גרינג באחוזתו של היטלר, אחרי ניתוח בטן שעבר כדי לטפל בפציעה שממנה סבל מאז ההסתערות על מינכן ב-1923, נודע שהאיש השני בחשיבותו בגרמניה פיתח התמכרות קשה למורפיום. לפני שיצא את חדר השינה שלו בבוקר היה "מורינג", כפי שכונה בלעג, מוציא את המזרק האישי שלו מתיק העור המיוחד, מקפל את שרוול חולצתו, כורך את זרועו כדי שוורידיו יבלטו ומזריק לעצמו כמות עצומה של מורפיום שנכנס לדמו תוך שניות מעטות. העולם היה מונח לרגליו, והוא הביט בו דרך אישונים קטנים כראש סיכה. במוחו השורה במורפיום פנטז הרייכסמרשל על ניצחונות גדולים על בעלות הברית.

מקור

2
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *