מדליית זהב ל"צבא הרפאים”

4908

  מאת : אביתר בן-צדף

כשלושים צירים בקונגרס האמריקני חברו להצעה של הציר הרפובליקני פיטר קינג מניו-יורק ושל הצירה הדמוקרטית אני קאסטר מניו המפשיר לעטר את חיילי "צבא הרפאים" במלחמת העולם השנייה במדליית זהב של הקונגרס – העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות-הברית.

חוק מקביל יוצג בקרוב בסנאט.

"צבא הרפאים" – יחידות מפקדה 23 של הצבא האמריקני – השתמש בדמויות מנופחות של טנקים, של רכב קרבי ושל מטוסים ובתקשורת רדיו כוזבת, כדי להונות את הגרמנים בחזית נורמנדיה ובקרבות לחציית הנהר ריין, אומר הציר קינג.

הגרמנים איכנו את "צבא הרפאים", וכיוונו אליו אש במקום ליחידות אמיתיות של בעלות-הברית. בכך ניצלו חיי מאות חיילים של בעלות-הברית.

פעולותיו של "צבא הרפאים" הונצחו בספר של ריק באיר ובסרט תיעודי (2013), שזכה בפרסים; וכעת מסריטים את עלילותיהם בסרט עלילתי.

צבא הרפאים של ארה"ב. בתקופת מלחמת העולם השנייה הוקמה יחידה סודית בת 1100 איש. ביחידה שרתו ציירים, שחקנים, פרסומאים, אנשי במה, מהנדסים, ארכיטקטים וקוסמים. תפקידם היה לעודד חשיבה יצירתית ולממש אותה מעבר לקווי החזית.

בשנת 1944 נחתה היחידה בצרפת והשתמשה בכל האמצעים שהכינה לעצמה . טנקים מתנפחים, משאיות ששידרו אפקטים של סאונד למרחקים, תותחים ש"ירו" והפיקו עשן, תשדורות מזויפות ועוד. היחידה הייתה מעורבת בעשרות הונאות והטעיות של האויב כאשר חלק ממבצעיהם מתרחשים ממש בקו החזית.

עד שנת 1996! נשמר סודה של היחידה וחלקים נרחבים מפעילותה עדיין אסורים לפרסום 70 שנה מאוחר יותר. בשנת 2013 יצא סרט דוקומנטרי שנקרא "צבא הרפאים" בבימויו של ריק בייר.

refaaim 1

 Ghost Army – Wikipedia, the free encyclopedia

ראה גם :

הידעתם שאחד מהקרבות הגדולים ביותר של מלחמת העולם השנייה התנהל באמצעות טנקים מתנפחים, מטוסים מקרטון ורמקולים רועשים? בשנת 1944, בשיא מלחמת העולם השנייה, הצבא האמריקאי הכניס לשדה הקרב את היחידה החדשה שלו – כוחות המטה המיוחדים מספר 23, הידועים בכינויים "צבא הרפאים". היחידה כללה 1,100 חיילים אשר תפקידם הבלעדי היה לתעתע ולבלבל את מפקדי הגרמנים, והדרך שלהם לעשות זאת הייתה מתוחכמת ויעילה במיוחד.

לסקירה

ghost army 4

6
· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *