היום בהיסטוריה : 22 באוקטובר 1943 , מבצע קורונה במלחמת העולם השנייה

1454

מבצע קורונה ( Operation Corona ) הייתה הונאת קשר שבוצעה על ידי חיל האוויר המלכותי במהלך מלחמת העולם השנייה במסגרתה שודרו לטייסי הקרב הגרמניים הנחיות שגויות על מנת להטעות אותם.

מטרת המבצע הייתה להסיט את מטוסי הקרב של הלופטוואפה ממבני המפציצים הבריטיים ובכך להקשות על הגנת שמי גרמניה. לשם כך שידרו הבריטים הנחיות ברדיו בתדרים בהם השתמש הלופטוואפה. ההנחיות שנשלחו סתרו הנחיות שנשלחו על ידי הפיקוד הגרמני. על מנת להקנות אמינות להנחיות ששודרו על ידם, הפעילה קבוצה 100 של חיל האוויר דוברי גרמנית כשפת אם, אשר דיברו גרמנית ללא מבטא זר. רבים מהם היו יהודים אשר נמלטו מגרמניה, גויסו לחיל האוויר ועברו הכשרה מתאימה לתפקיד זה.

המבצע הופעל לראשונה במהלך הפצצה שנערכה על המרכז התעשייתי בקאסל בליל 22–23 באוקטובר 1943 ונמשך עד סיום המלחמה.

כאשר נחשפה ההונאה על ידי הגרמנים, הם ניסו לסכל את ההונאה על ידי החלפת בקרי הטיסה בנשים. הבריטים, בתגובה, החליפו גם הם את הרכב צוותי ההטעיה לנשים דוברות גרמנית שגויסו לחיל העזר האווירי לנשים.

מקור 1

מקור 2

0
· ·

תגובות

  • הבריטים היו גדולים במבצעי הטעיה, אשר חסכו חייהם של רבבות חיילים ואזרחים, והביאו להישגים צבאיים. אגב, בן דוד של אמי שהיגר מגרמניה ב 1935, השתלב בחיל המודיעין הבריטי והגיע לדרגת מייג'ור. מרבית פעילותו נבעה משליטתו בגרמנית. בשנה האחרונה למלחמה שירת בכוחות שכבשו את גרמניה, ובין השאר ליווה את מרלן דיטריך שהגיעה בעקבות כוח הכיבוש.

    נחמיה תנא 23 באוקטובר 2020 16:38

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *