היום בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה : קרב סאיפאן

851

בצילום למעלה:

תזכורת יוצאת דופן לקרב סאיפאן. שהתחיל היום בהיסטוריה  ב-1944,מלחמת העולם השנייה

הקרב על סאיפאן (Battle of Saipan) היה הראשון בסדרה של התקפות שיזם הפיקוד האמריקאי במטרה לכבוש את איי מריאנה במסגרת המערכה באסיה ובאוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה. הקרב נערך על האי סאיפאן, הגדול שבאיי מריאנה הצפוניים, מ-15 ביוני 1944 עד 9 ביולי באותה השנה. במהלך הקרב השמידו הדיוויזיות ה-2 וה-4 של חיל הנחתים ודיוויזיית הרגלים ה-27, בפיקוד לוטננט גנרל הולנד סמית', את הדיוויזיה ה-43 של הצבא היפני הקיסרי בפיקוד לוטננט גנרל יושיצוגו סאיטו שהגנה על האי, והשתלטו עליו לאחר קרבות קשים.

במהלך כיבוש סאיפאן ספג הצבא האמריקאי את כמות הנפגעים הגדולה ביותר עד אותו שלב במסגרת המערכה נגד יפן בזירת האוקיינוס השקט. מתוך 71,000 חיילים שנחתו באי, 2,949 נהרגו ו-10,364 נפצעו.

תוצאות הקרב

לאחר שהגיעו החדשות על התבוסה לטוקיו, שוחרר ראש הממשלה היפני הידקי טוג'ו מפיקוד על הצבא היפני באופן מיידי וב-18 ביולי 1944, הוא התפטר ביחד עם כל ממשלתו.

האי סאיפאן הפך לבסיס חשוב למבצעים הבאים באיי המריאנה, ולאחר מכן בפלישה לפיליפינים באוקטובר 1944. מפציצים שהוצבו בסאיפאן תקפו את הפיליפינים, איי ריוקיו ויפן.

קפטן סקאה אובה מהצבא היפני ו-46 מחייליו החזיקו מעמד בהרים עד 1 בדצמבר 1945, אז נכנעו.

לסקירה המלאה שלנו :

הקרב על האי סאיפאן במלחמת העולם השנייה – מלחמה ללא רחמים

בצילום   : דיוויזיה רעננה של לוחמי מארינס מגיעה לאי סאיפאן במלחמת העולם השנייה על מנת לתגבר ולהחליף את הכוח האמריקאי המותש .
1
· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *